0

خلاصه کتاب قورباغه را قورت بده!

دسته بندی ها : آخرین مطالب, خلاقیت 13 خرداد 1398 کام بها 470 بازدید
قورباغه را قورت بده

قورباغه را قورت بده : نویسنده برایان تریسی

یک انسان معمولی اگر بتواند این عادت را در خود ایجاد کند که کارهای مهم را سریعا انجام دهد، می تواند از یک نابغه که زیاد حرف می زند و نقشه های عالی می کشد اما کمتر عمل می کند پیشی بگیرد.

از قدیم گفته اند: اگر اولین کاری که باید هر روز صبح انجام دهی این باشد که قورباغه زنده ای را قورت بدهی در بقیه روز خیالت راحت خواهد بود که سخت ترین و بدترین اتفاقی را که ممکن است در تمام روز برایت پیش بیاید پشت سر گذاشته ای.

قورباغه من در واقع اشاره به بزرگترین و مهم ترین کاری است که باید انجام دهید.

همچنین گفته اند: اگر قرار است دو تا قورباغه را بخوری اول آن یکی را که زشت تر است بخور!

پس در برابر این وسوسه که ابتدا کارهای آسان را انجام دهید مقاومت کنید.

یادآوری هر روزه: مهم ترین تصمیمی که هر روز می گیرید این باشد که اول چه کاری را انجام دهید و بعد از آن به چه کاری مشغول شوید، البته اگر کار اول تمام شد.

کلید رسیدن به سطوح عالی کارایی و بهره وری: «عادت کنید همیشه اول به سراغ مهم ترین کاری که باید انجام دهید بروید»

هر روز قبل از انجام هر کاری اول قورباغه خود را قورت بدهید بدون آنکه برای فکر کردن به آن وقت زیادی را از دست بدهید.

یکی از بزرگترین رازهای موفقیت این است: ایجاد کردن یک “اعتیاد مثبت” نسبت به لذتی که از اطمینان، اعتماد و قابلیت حاصل از موفقیت به دست می آورید.

برای ایجاد عادتِ توجه و تمرکز بر روی مهم ترین کارها به سه ویژگی نیاز دارید که هر سه را می توان یاد گرفت، تصمیم، انضباط و اراده.

  • تصمیم به پروراندن عادت به پایان رساندن کارها.
  • منضبط کردن خود تا اصول لازم برای ایجاد عادت به پایان رساندن کارها را آنقدر تمرین کنید، تا بر آنها تسلط پیدا کنید.
  • هر کاری را که بر اساس این اصول انجام می دهید با استفاده از نیروی اراده تقویت کنید.

خود را همان فردی تصور کنید که کارهای مهم را به سرعت، به خوبی و به طور مداوم انجام میدهد.

تصویر ذهنی که از خود دارید تاثیر شگرفی بر رفتار شما دارد پس خود را به صورت شخصی که می خواهید در آینده باشید مجسم کنید.

جیم کتکارت (سخنران حرفه ای): شما  تبدیل به همانی می شوید که تجسم می کنید.

وقتی از طریق تمرین و تکرار خودتان را تربیت می کنید تا بر تنبلی غلبه کنید و کارهای مهم خود را به سرعت انجام دهید، در جاده زندگی و کار، سرعت می گیرید و درست مثل این است که پایتان را روی پدال گاز فشار بدهید.

ناپلئون هیل: برای رسیدن به موفقیت یک ویژگی هست که فرد باید آنرا داشته باشد و آن مشخص بودن هدف است. به بیان دیگر، فرد باید بداند که چه می خواهد و شدیدا خواستار به دست آوردن آن باشد.

افکارتان را روی کاغذ بیاورید.

کارآیی افرادی که هدف خود را روی کاغذ می آورند 5 تا 10 برابر بیش از سایرین (97% افراد) است.

روش 7 مرحله ای موثر برای مشخص کردن و رسیدن به اهداف:

  • تفکر و بحث جهت تشخیص دقیق هدف
  • هدف را روی کاغذ بیاورید (هدفی که روی کاغذ نیامده یک آرزو یا رویاست و هیچ انرژی در پشت آن نیست. هدفهای نوشته نشده باعث سردرگمی، ابهام، گمراهی و اشتباه بسیار می شوند).
  • برای هدف خود زمان تعیین کنید.
  • تهیه فهرستی از کارهای لازم برای رسیدن به هدف.
  • اولویت بندی فهرست تهیه شده و مشخص نمودن کاری که باید قبل از همه انجام شود.
  • شروع فوری کار بر اساس برنامه تهیه شده (دقت کنید که: برنامه متوسطی که خیلی خوب اجرا شود بسیار بهتر از یک برنامه عالی است که هرگز اجرا نشود).
  • تصمیم بگیرید که هر روز برای اینکه گامی به سوی هدف اصلی بردارید کاری انجام دهید. (برای مثال: هر روز صفحات معینی در باره موضوع مورد نظر خود مطالعه کنید – به سراغ تعداد مشخصی از مشتری ها بروید – در زمان معینی ورزش کنید – از یک زبان خارجی تعداد مشخصی واژه جدید یاد بگیرید.) هرگز یک روز خود را بیهوده تلف نکنید.

 

برای هر روز از قبل برنامه ریزی کنید.

آلن لاکین: «برنامه ریزی، آوردن آینده به زمان حال است تا بتوانید همین الان کاری برای آن انجام دهید.»

سوال: چطور یک فیل را می خورند؟

جواب: لقمه لقمه.

سوال: چطور مهم ترین و سخت ترین کار خود را انجام بدهید؟

جواب: اول آن را به فعالیتهای مشخصی که باید گام به گام انجام شوند تقسیم کنید و سپس با اولین شان شروع کنید.

آلکس مک کنزی: « دلیل همه شکستها عمل کردن بدون برنامه ریزی است ».

نکته: « در مقابل هر دقیقه وقتی که جهت برنامه ریزی صرف می شود معادل ده دقیقه وقت در حین انجام کار صرفه جویی می شود ».

فرمول “6P”: برنامه ریزی قبلی مناسب، مانع عملکرد ضعیف می شود

Proper Prior Planning Prevents Poor Performance

فهرست کارهای روز بعد را شب قبل از آن و پس از تمام شدن کار روزانه تهیه کنید.

چون ذهن ناخودآگاه شما تمام مدت شب که در خواب هستید روی این فهرست کار می کند.

 

برای هدفهای متفاوت نیاز به فهرستهای متفاوتی دارید:

  • فهرست اصلی: تمام کارهایی که می خواهید در آینده دور یا نزدیک انجام دهید.
  • فهرست ماهیانه: آن را در پایان هر ماه برای ماه آینده تهیه و تنظیم می کنید.
  • فهرست هفتگی: برنامه ریزی تمام هفته از قبل.
  • فهرست روزانه: در طول روز همانطور که پیش می روید در فهرست روزانه کنار فعالیتهایی که به اتمام می رسند تیک می زنید.

 

یکی از مهمترین قوانین کارآیی فردی قانون 90/10 است.

قانون 90/10:

“ده درصد وقت اولیه ای را که قبل از شروع کار صرف برنامه ریزی و تنظیم فعالیتها می کنید معادل نود درصد از وقتی را که در حین انجام فعالیتها مصرف می کنید صرفه جویی می کند” کافی است یکبار این قانون را به کار بگیرید تا درست بودن آن بر شما ثابت شود.

گوته: “ما همیشه وقت کافی داریم به شرط آنکه هم بخواهیم و هم درست از آن استفاده کنیم.”

“قانون 20/80” یا “اصل پارتو” (ویلفردو پارتو اقتصاد دان ایتالیایی): “هشتاد درصد از نتایجی که شما بدست می آورید نتیجه بیست درصد از فعالیتهای شماست.”

انجام هر کدام از کارهای موجود در فهرست ممکن است به یک اندازه وقت بگیرد، اما انجام یک یا دو تای آن کارها چند برابر هر یک از سایر موارد برای شما سودمند است.

قانون 20/80 را در همه امور به کار بگیرید.

قانون: “در مقابل این وسوسه که اول کارهای کوچک را سرو سامان دهید مقاومت کنید.”

پیامد کارها را در نظر داشته باشید

اریسون سووت ماردن: «میزان بزرگی و موفقیت هر فرد بستگی به این دارد که تا چه حد می تواند همه نیروهای خود را در یک کانال واحد بریزد».

نشانه تفکر برتر یک انسان این است که بتواند در مورد بازتاب انجام دادن یا انجام ندادن یک کار پیش بینی درستی داشته باشد.

دکتر ادوارد بانفیلد(دانشگاه هاروارد پس از 50 سال تحقیق): دید بلند مدت موثرترین عامل پیشرفتهای اجتماعی و اقتصادی درآمریکاست.

دید بلند مدت داشتن در کار تبدیل به عاملی شده است که از تمامی عوامل دیگر مانند تجربه، تحصیل، نژاد، هوش و روابط در تعیین میزان موفقیت شما در زندگی و کار نقش مهمتری دارد.

قانون: «تفکر دراز مدت تصمیم گیری کوتاه مدت را بهبود می بخشد».

کارهای مهم و ضروری به طور بالقوه نتایج بلند مدت دارند و کارهای غیر مهم و غیر ضروری تاثیرات بلند مدت بسیار ناچیزی دارند و یا در دراز مدت هیچ تاثیری ندارند.

قبل از شروع هر کاری از خود بپرسید: “انجام دادن یا ندادن این کار چه تاثیر بلند مدتی بر زندگی من خواهد داشت؟”

قانون: « آینده نگری، فعالیت ها و کارهای فعلی ما را تحت تاثیر قرار می دهد و در اغلب مواقع تعیین کننده فعالیتهای کنونی ماست ».

دنیس وتبلی(سخنران): «انسانهای ناموفق به کارهایی می پردازند که رفع کننده تنش و ناراحتی هاست، در صورتیکه انسانهای موفق به کارهایی می پردازند که آنها را به اهدافشان می رساند».

فکر کردن مداوم به پیامدهای انتخابها، تصمیم گیری ها و رفتارهایتان یکی از بهترین راههایی است که به وسیله آن می توانید اولویتهای حقیقی خود را در کار وزندگی تعیین کنید.

تهیه کننده: محمودرضا قنبری

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :